Louise's Feminist Musings

Notes on feminist news & issues

Vrouwen in reclame

http://reclamemeisjes.blogspot.nl/

“Toch merkwaardig…de volop en overal aanwezige pin-ups van de reclame.
Sinds de jaren zeventig is er veel veranderd in reclameland. De uit Amerika afkomstige getekende pin-ups van de jaren 60 en de seksuele revolutie van de jaren 70 hebben de vrouw in de Nederlandse reclame steeds verder uitgekleed.
Vroeger protesteerden de Dolle Mina’s tegen de rol van de vrouw in de reclame. Ze vonden dat het beeld van de brave huisvrouw en de dubbele moraal betreffende typische vrouwen- en mannenzaken moesten veranderen.
Helaas geeft de huidige reclame nog steeds het beeld van stereotype mannen en vrouwen. En daarbij is er een voortdurende zoektocht gaande naar de uiterste grenzen van het toelaatbare. Ook worden steeds meer producten op een erotische wijze geadverteerd, want ‘sex sells’ zo denkt men.”

Lees hier verder: http://reclamemeisjes.blogspot.nl/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on June 30, 2013 by in Dutch items, Representation of Women in Media (all sorts of) and tagged , .
%d bloggers like this: